Söndagstanken - Nulägesanalys

För att inte göra det allt för tjatigt för mig eller er så hoppar jag djupa tankar och kritiskt tänkande i denna söndagstake. Istället ger jag er en liten nulägesrapport - hur mitt liv är just nu, bra som dåligt.
 
December månad brukar alltid rulla på sakta men bra för mig. Mig gör det ingenting, jag hinner njuta av den mysigaste månaden på året och den tar heller inte slut så fort. Humöret följer detta, inte sprutande glad men heller inte onödigt nedstämd. Min motivation inom skolan är också lite lagom, kommer och går som den vill ungefär. Känns som om det fungerar när jag tvingar mig själv, men när jag tappar allt är det inget större problem, tomten kommer ändå så att säga. I december månad är det inte mycket som gör något. Jag har djupa samtal med mina vänner, tillbringar mycket tid liggandes i sängen för att bara fundera och tänker mycket på 2013. Det kommer bli ett år som inte liknar något av de andra, både positivt och negativt antar jag. Jag har även fastställt mer vilka människor jag trivs med och tvärtom. Trots det släpper jag inte de som påverkar mig negativt, och låter dem göra det. Många av dem "kommer jag inte undan" tyvärr. Det är bara att bita ihop och inte reagera på dem. Nej, nu blev jag lite sur och det var inte meningen. Dags att avsluta. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0