Söndagstanken - Prioriteringar

Detta är ett tidinställt inlägg eftersom jag just nu är jag i Egypten och solar, badar och äter gott. Bara för detta kan jag inte hoppa över en söndagstanke, det absolut roligaste med bloggen just nu enligt mig. Inlägget idag kan bli lite a slap in the face, men det är lika bra det.
 
Jag är trött på folk som säger att jag är tråkig för att jag inte festar så mycket längre. När jag gick i ettan kunde jag och min dåvarande bästa vän vara ute säkert 4-5 gånger i månaden. Ni kan ju gissa vad det kostade för en liten oerfaren 16-årig tjej med 1050 kr i inkomst varje månad. Ni kan ju också föreställa hur många skandaler detta medförde, trots att vi många gånger hade riktigt jäkla roligt. Så här höll det på fram tills hösten 2011 ungefär. Nästan ett helt år, jag förstår inte hur jag kunde vara så dum. Under den tiden struntade jag i skolan och slängde flera MVG:n i soperna och min hälsa kom helt ut ur kontroll. Jag var nämligen inte bara ute utan åt även ute flera gånger i månaden. Jag levde ju på 0 kr sista veckan i månaden men lyckades trots detta få ihop det till ännu en fest eller ännu en lunch på Chili thai. Helt galet.
 
Idag, 2 år äldre, tycker jag inte att det är lika roligt längre. Jag kan inte säga att jag inte förstår mina kompisar som går ut varje helg, när jag själv har gjort det. Jag tycker det är roligt någon gång ibland, men oftast är det alltid något negativt med utgången. Jag tycker heller inte det är värt att ligga och dega i soffan dagen efter när jag kunde gjort så mycket annat. Jag vill heller inte lägga pengarna på det, idag har jag inte 0 kr på kontot utan många gånger 400-500 kr. Jag har även börjat tänka på min hälsa, för en gångs skull. Jag tränar och försöker äta så mycket rätt jag kan (det tar emot ibland eftersom jag är ett riktigt matvrak av vissa onyttiga rätter).
 
Man har olika prioriteringar i livet och jag väljer därför att ta skolarbete, ekonomi och hälsa i första hand. Jag vill inte leva på marginalen vad gäller pengar eller skada min kropp på olika sätt med alkohol. Jag tycker inte det är värt det. Jag prioriterar så här just av den enkla anledningen att jag mår bättre av det. Jag vet många som bör testa detta, usch, ryser när jag tänker på det.

Kommentarer
Postat av: Anny

Du vet att du tar orden i min mun i detta inlägget!
Men varken du eller jag har blivit tråkiga gumman, vi har bara hittat oss själva och kunnat ta steget ur all jäkla alkohol och allt festande och inställande spendera det på något som betyder något :)
Saknar dig min fina!

2012-11-18 @ 16:40:54
Postat av: Anonym

Istället*

2012-11-18 @ 16:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0