I HÖST

Fick en kommentar med en undran över om jag inte kunde slänga ihop ett separat inlägg med mina planer för hösten. "Just dem, alla de där planerna" tänkte jag. Sanningen är den att det knappt finns några planer. Jag tänker att det kommer lösa sig och att det alltid löser sig. Några av mina vänner förstår inte hur jag kan se det så, men jag gör det. Andra vänner tycker det är konstigt att den mest planerade människan de känner tänker så. Att jag, som det kontrollfreak jag faktiskt är, tänker så. Saken är den att jag har jobbat hela sommaren för att tjäna pengar som ska sparas till att göra sånt jag inte kunnat göra innan, det jag inte har haft tid med. T.ex. hälsa på min farmor och farfar i Sthlm fler helger än två per halvår, träffa vännerna som bor i andra delar av Sverige som inte blivit av, åka iväg på spontana och planerade miniresor bara för att jag kan liksom. Eller, det bästa, att komma hem och känna att jag behöver inte plugga, utan kan göra vad jag vill. Vart ska jag börja liksom? Jag har redan nu fått några dagar utöver det jag har på mitt sommarvikarie-schema där jag jobbar nu. Så där kanske jag ska jobba lite extra då det behövs och sen söka något annat vikariat. Mig spelar det ingen roll, men självklart måste jag tjäna pengar så jag har något att röra mig med.
 
I alla fall, det som är tänkt att göra i höst är bland annat att i oktober åka med Jonna till London för att hälsa på Olivia som ska flytta dit. Jag har även tänkt besöka mina kusiner i Schweiz vilket aldrig blev av förra hösten när de ynka 6 lediga dagarna skolan gav gick till två utlandsresor. Jag har lite miniresor med olika personer som jag vill göra. Bara över någon helg sådär, ska bli så himla skönt att kunna göra det utan att behöva tänka på vad det kostar osv. Nu har jag mer än 1050 kr i månaden att röra mig med, äntligen.
 
Jag är även väldigt hemmakär och familjekär, så anledningen till att jag tänker bo hemma en höst till är för att jag inte riktigt är redo att flytta. Även om nästan alla mina närmaste vänner försvinner ifrån denna kommun vill jag ändå stanna här. Känna på hur det känns att bo här utan skolan och kraven därifrån. Jag ser fram emot hösten, det är spännande att inte veta exakt. Det är spännande att se hur jag tänker vid jul. Oh, trivs så bra med allt just nu!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0