Söndagstanken - Att känna sig träffad

Ibland går jag på rätt hårt med mina söndagstankar och kan ibland framstå som om jag pratar om just EN person som beter sig JUST så här. Så är det mycket sällan. Självklart får jag inspiration till mina texter från någon eller oftast flera personer som har lite av detta beteendet, sedan fyller jag ut det med andra händelser eller andra personer. Det handlar alltså inte om en händelse som hänt i veckan som riktar sig mot en viss person, aldrig. Om det nu skulle vara så brukar jag oftast låta den söndagstanken ligga som utkast till det känns rätt läge att publicera den, just för att jag inte vill att någon ska känna sig träffad.
 
Tyvärr kan jag inte undvika helt att någon känner sig träffad av det jag skriver. MEN, där kommer min lilla poäng idag. Känner man sig träffad anser man förmodligen själv att man är sån eftersom jag sällan skriver detaljerat hur personen betett sig osv, det enda jag beskriver är ett beteende och inget annat. Alltså, man kanske borde fundera lite över uppfattningen man har om sig själv istället för uppfattningen jag verkar ha. Skulle jag inte anse att jag pratar mycket skit så skulle jag inte bry mig om någon skrev "hon snackar så mycket skit" för då handlar det ju inte om mig. Vet jag däremot att jag snackar mycket skit och ofta hamnar i drama så känner man sig träffad av minsta lilla effekt. Så snälla, bli inte förbannad på mig och mina uppfattningar, det handlar om dig.
 
Ska rätta mig själv, just denna söndagstanken är baserad på en händelse i veckan. Jag fick höra att personer känt sig träffade och undrat om jag pratat om dem, så jag kände att jag ville förtydliga detta så fort som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0