Söndagstanken - I jämförelse med andra

Jag ska fatta mig kort idag tänkte jag. Jag ogillar när folk ska framstå bättre på andras bekostnad. "Alla andra tänker, tycker och gör så och så, men det gör inte jag". Vem har sagt att det du gör är bättre och att de som de andra gör är sämre? Varför ska vi jämföra oss med andra och väga det postivt för oss själva, det är egentligen lika fel som att jämföra oss med andra i en negativ synvinkel för oss själva. Bara låt andra vara och sköt dig själv, tävla med dig själv och lev efter dig själv och dina förutsättningar. Alla har vi olika liv och alla bygger vi på dem utefter det. Man ska inte leva i en egen bubbla, man ska ta del av andra och deras liv, men aldrig jämföra för att trycka ner sig själv eller höja sig själv. Man kan bli stolt över att man klarar något som någon annan inte klarar, men håll det då för dig själv och håll huvudet högt i veckor om du nu vill det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0