Söndagstanken - 2013

Nyårslöften hit och nyårslöften hit. Jag har faktiskt skrivit hela två A4-sidor med bara nyårslöften + att jag fått sju stycken av Linnea. Egentligen är det lika bra att strunta i dem och bara köra på, men det vill inte jag. Jag tänker inte lusläsa dem, utan lägga dem åt sidan för att ta fram dem när jag känner att jag är fel ute, för att hitta tillbaka eller kanske inse att något jag ville i början av året är gjort. Tänker inte gå in på vad mitt 2013 kommer innebära, jag går tredje året på gymnasiet så jag tror ni alla kan räkna ut hälften av mitt 2013:s års uppgifter.
 
Till sist vill jag säga att jag älskar årsskiften. Det ger alla en värdig chans till en nystart. Många tycker det låter töntigt och att man kan ta en nystart när man vill. Självklart kan man det, men många kan inte bara bestämma sig för att "nu skiter jag i detta" i juli och sen hålla det. Många behöver ett oskrivet blad i ett nytt block. 2013 är ett oskrivet blad tills den 1 januari. Ett block med 365 sidor ska fyllas med allt från sorg till kärlek, ilska till glädje, förlust till vinst, frustation till stabilitet osv. Trots att jag vet att jag ska gå balen och ta studenten, så är det bara en kalenderpåminnelse, utförande och känsla står fortfarande oklart. Det är just det jag älskar med nya år. Förväntningar som fylls, oväntade händelser och vändningar sker, saker man trodde var omöjliga blir möjliga. Jag vill att mitt 2013 ska rocka, men det kommer aldrig att göra det om jag fokuserar på att Det Ska Just Rocka. Istället är det bara att rocka och tänka att "det löser sig".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0