Söndagstanken - Individuell träning

Ni som är trötta på att läsa om träningen kan scrolla neråt eller klicka rött kryss direkt.
 
Jag är också trött på det, men inte på att folk skyltar om sin träning för det är deras ensak. Följer man en person på t.ex. twitter eller instagram som skriver mycket om träning och kost får man följa av den om man stör sig på det. För det jag är trött om inom träning är negativiteten mot andra. "Hon tränar för mycket, hon äter bara frukt, hon äter inget sött för hon är rädd för att bli fet bla bla bla..." 1) Hur vet du att hon tränar för mycket. Vems kropp är det? Alla kroppar klarar nämligen olika mycket. 2) Bara för att personen lägger ut mycket bilder på frukt innebär inte det att det är det enda som ramlar ner i den magen. 3) Ja, hon kanske är rädd för att bli fet. Hon kanske är missnöjd med sig själv och sitt utseende och vill göra något åt det. Hon kanske tror att hennes sötberoende är boven och därför vill hon avstå det. ÄR DET SÅ SVÅRT ATT INTE BRY SIG? Tydligen.
 
Många verkar tro att alla tränar för att få den perfekta kroppen, den där drömkroppen som man hittar på weheartit.com. Många kanske tränar för det, många kanske har satt ett mål att kroppen ska se bättre ut. Låt det vara så. MEN, alla gör faktiskt inte det. Många tränar enbart för att må bra och orka med vardagen. Himla skillnad. En annan grej jag kan slänga in när jag ändå är så oerhört negativ är att man inte ska döma träningsförmåga efter hur kroppen ser ut. Alla kan inte få den där drömkroppen för det sitter revben, höftben och massa annat ivägen. Man kan bara göra det bästa av sin egen kropp.
 
För någon vecka sedan hade jag sötförbud, vilket många av er säkert också provat på. Det handlade ingenting om att försöka tappa kilon, det är inte det jag är ute efter. Det jag var ute efter var att testa mig själv, jag ville testa om jag kunde hålla mig borta från det absolut godaste jag vet måndag-fredag. Jag klarade faktiskt, och jag är så pinsamt stolt över det. (Hällde mig över choklad och annat gott på lördagsmorgonen, haha). Träning, hälsa och kost är en trend just nu. Klarar man inte av att se en enda bild innehållande detta bör man inte ha ett konto på en social media. Man kan inte för mycket på andra, alla skapar sig olika förutsättningar och sätter upp olika mål. Är det inte en nära vän har man inte ett skit att göra med hur mycket personen pressar sig själv. Förhoppningsvis finns det andra som sköter det. Det blir heller inte bättre om man lägger en elak kommentar om det, tvärtom.
 
Jag tycker självklart det är sorgligt att det finns människor (främst tjejer) där ute som pressar sig själva med träning, undviker alla godsaker och dricker vatten så de spyr för att få drömkroppen. Positiv som jag stundvis kan vara tror jag någonstans att även de en dag inser att det inte är allt, men de måste inse det själva.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0