Söndagstanken - Så trött

Om ni inte gillar träningsinlägg eller arga inlägg så kan ni kika neråt istället, för idag är jag sur. Haha.
 
Idag (torsdag, eftersom jag idag - söndag - är upptagen med att hänga i Sthlm) är jag så trött på att vara trött på detta. Jag är så trött på att vara trött på att folk lägger sig i andras liv vad gäller träning. "Hon tränar bara, hon lägger bara upp träningsbilder, hon lägger upp en bild så fort hon tränar" osv osv osv... Strunta i det, avfölj eller säg åt personen att det inte ligger i ditt intresse att han/hon berättar om sin träning. Imorgon sätter Evelinas och min lilla tävling med varandra och peppande mot varandra igång. Vi har lagt upp ett schema som mer är "det här ska hinnas med på en vecka inom träning" typ så. Jag vet att de finns de i vår omgivning som suckar, höjer på ögonbrynen och skrattar åt en sån sak över att vi gör en sån sak. Snälla, gör det. Det snarare stärker en än att bryta ner en. Vi vill göra det här - se om vi klarar det, se om det ger något resultat - låt oss göra det. Jag hör bara mer och mer hur folk lägger sig i andras liv och påpekar vad de gör eller inte gör, jag får huvudvärk, jag blir tokig. Det här är mitt liv och det där är ditt, liksom mina saker är mina saker och dina saker är dina saker. Inte konstigt att folk som är missnöjda med sig själva och de som lägger sig i andras liv, de hinner ju inte fokusera på sig själva. Jag blir tokig, jag vet knappt vad jag ska ta vägen. Vet inte ens om jag orkar tycka synd om personer som är sådana, jag tror faktiskt inte det.
 
Jag har även fått trösta och stötta personerna som känner att andra har synpunkter på deras liv. Självklart påverkar det dem. Får man tillräckligt mycket kritik och åsikter riktade mot sig är det klart att man börjar tvivla på sig själv om man kanske inte hunnit bygga upp en egen stabilitet i sitt liv. Det är klart att man påverkas av vad andra tycker om man är en sån människa som vill andra väl och vill att andra ska tycka om en. Vill därmed skriva en regel, som jag verkligen försöker följa till punkt och prickar då jag för ett tag sedan kom på mig själv med att störa mig på en person som tränade och verkligen hade hittat sin grej. Anledning till att jag störde mig på henne? Jo, jag hade en träningssvacka och var avundsjuk. Självklart var jag avundsjuk. Jag tänker inte vara en sån människa. Så från och med nu - alla gör vad de vill av sina liv (speciellt inom träning) och man ska glädjas åt andras lycka och klarade mål. Så ska det vara!

Kommentarer
Postat av: Linda Nordwall

Du äger, hoppas du vet det. Puss!

2013-09-01 @ 13:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0