Planer hösten 2014

Fick en kommentar i helgen som jag tänkte ta tag i nu:
Hej! Några planer för hösten??:) ska du börja plugga eller jobba? Ut och resa?:)
 
Svar: Nu ska jag komma med det tråkiga, men ofta sanna svaret - jag vet inte. Jag har knappt en aning. Det är olika dag till dag. En del av hjärnan säger att jag borde börja plugga till hösten, för det måste du ju ändå göra någon gång. Samtidigt som en annan del av hjärnan säger att det inte är så bråttom, och det är det ju egentligen inte. Innan jag åkte till Thailand var min plan att plugga i Växjö till hösten, bo kvar hemma (har bara 45 minuter till Växjö) och jobba lite extra på helgerna. Låter ganska perfekt eller hur? När jag kom hem från Thailand var jag helt plötsligt inte säker på vad jag ville plugga, började tveka på om jag ens är redo att plugga osv. Sen slog det mig att jag trivs så himla bra med arbetsplatserna jag är på, vården som skolan. Jag får väldigt mycket jobb och måste ofta tacka nej. Varför bryta den trenden? Jag har roligt och tjänar pengar - pengar som jag väl bestämt mig för att plugga. Ut och resa, nja, det är inte riktigt min grej att slänga på sig en ryggsäck och "upptäcka". Jag är mer den som åker iväg lite då och då, som jag gjorde i höstas till London och nu i februari till Thailand.
 
Så för att sammanfatta: Som det känns nu vill jag fortsätta att jobba tills jag känner säker på vad jag vill plugga och framförallt känner motivation till att plugga.
 

/weheartit.com
 
Texten på bilden beskriver ganska bra hur jag känner vissa dagar. "Vad fasen ska det bli av mig då i denna stora världen?" - ungefär så. Tror (hoppas) det är fler som känner igen sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0