Saker som gör mig glad

  • Komplimanger - är inte detta något som vi får för lite av? Jag kan känna det ibland. Samtidigt så kan jag komma på mig själv med att också tänka "nej, det har han/hon hört tusen gånger redan" vilket är korkat för man kan inte säga snälla saker för många gånger. Jag kan också ibland känna mig fjäskig vad gäller komplimanger, samtidigt, menar man dem så är det ju inte fjäsk.

 

  • Minnen - ibland när man hör en låt som påminner en om något, kanske en resa, en rolig utekväll eller bara en bra period i ens liv kan man ju bli helt konstig i kroppen. Ett bra minne är väldigt värdefullt att ha i sin ryggsäck så man lätt kan plocka upp det när ryggsäcken känns för tung...
 
  • Glass - ja, eller vad man nu har som favorit på den ätbara fronten. För mig är det glass. När jag är ledsen - glass. När jag är sprudlande glad - glass. När jag är uttråkad - glass. Även den kallaste vinterdagen är det glass som gäller.
 
  • Musik - om man vill bara vill bryta tystnaden, om man vill skingra tankarna, sjunga med högt när man kör bil eller dansa framför spegeln när man är ensam hemma. Japp, musik passar ALLTID.
 
  • Sovmorgon - fast jag numera aldrig sover längre än till klockan 8 på min sovmorgon (vadå arbetsskadad?) så älskar jag dem. Att bara gå upp och ta extra mycket tid på sig bara för att man kan.
 
  • Shopping - det sägs vara en bra kvinnlig terapi, och jag tror på dessa påståenden. Det blir ju som massa julklappar som man allihopa valt ut själv och därmed tycker om. Love it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0