Happy New Year

 
Nytt år, nya möjligheter som man säger.
 
På pappret skulle 2013 bli det mest händelserika året hittills i mitt liv. För mig innebar året 2013 sista terminen på gymnasiet, balen, studenten, skiljas från vänner, träffa nya människor, skaffa jobb, kontrollera min ekonomi, lägga i en extra växel inom träningen och helt enkelt anpassa mig. Under 2013 kände jag "fan, det här skulle ju bli mitt år... det skulle inte vara så här... det är inte så jag har tänkt mig det." Det blev verkligen inte som jag tänkt mig, men med facit i hand så var det verkligen vad jag behövde. Allt blir inte alltid som man har tänkt sig. Människor kan inte alltid bara försvinna eller stanna i ens liv för att man vill det. Jag kan inte trolla fram saker och ting, jag måste jobba för det. Jag kan inte hinna med allt och alla, jag måste prioritera. 2013 har inte varit ett av mina bättre år, tyvärr, men för min personliga utveckling var det mitt absolut bästa och viktigaste år.
 
Att det redan gått nästan 9 dygn sedan jag sprang runt på torget kl 12 och önskade alla vänner och främlingar gott nytt år känns konstigt. Har redan 8 av 365 dagar gått så hinner jag nog inte blinka förrän jag står och skriker gott nytt år igen. Jag har självklart samlat på mig några nyårslöften. Några privata, men några som jag gärna delar med mig av.
 
Nöja mig. Jag har höga krav på både mig själv och min omgivning, men ibland måste även jag inse att ingenting kan bli perfekt och att saker ibland bara är som de är. Det spelar ingen roll hur många superkrafter jag tros mig ha, det är ingenting att göra åt det.
 
Hålla hårdare i mina pengar. Jag har aldrig suttit i skiten ekonomiskt sen jag började jobba i juni, men jag har skaffat mig behov efter min lön. Det innebär onödiga behov. Bara för att man har råd att köpa något behöver man inte alltid köpa det. En dag står jag där som fattig student och undrar hur jag kunde prioritera klädesplagg jag aldrig använt före sparsamhet.
 
Bli vältränad. Så dumt nyårslöfte egentligen, men ändå så himla viktigt. Träning är nämligen en av få saker som verkligen kan få mig att må SÅ HIMLA BRA samtidigt som det också kan få mig att må fruktstansvärt dåligt, känner ni igen er? Orken och motivationen finns ju inte alltid. Men detta är något jag verkligen vill, annars hade jag inte lagt flera timmar på det varje vecka. Nu kör vi helt enkelt!
 
Komma någonstans i mina framtidsplaner. Så fort jag ens nämner ordet framtid får jag ångest. Det är väl inte det ska vara? Jag ska vara sugen på framtiden, sugen på att vilja komma någonstans. Tyvärr känns allt som ett miljonpussel och jag kan knappt få ihop en enda bit med en annan. Ena dagen vill jag plugga, andra dagen resa, tredje dagen ha det som jag har det. Jag får helt enkelt analysera sönder min hjärna och förhoppningsvis samtidigt kunna känna vad jag egentligen vill.
 
Fortsätta att inte lägga för mycket energi på de som inte förtjänar det. Detta är faktiskt något jag blivit väldigt bra på under sista kvartalet av 2013. Jag har verkligen känt efter vilka människor jag trivs med och vilka jag inte gör det med. De finns de jag släppt in mer på mitt liv och det finns de som jag släppt från mitt liv. Jag har insett hur fruktansvärt viktigt det är att ha energigivande människor omkring sig och inte energikrävande.
 
 
Sååå... Nu har jag skrivit av mig lite och känner mig redo att välkomna mitt 2014 - "and please be good to me"

Kommentarer
Postat av: Klara

Kan du inte berätta mer om dina mål för träningen? :)

2014-01-08 @ 22:53:57
Postat av: Anny

har lite extra inspiration och energi ikväll så ville ge det till dig:
åh du är så underbar! och jag älskar att läsa allt du skrivit i detta inlägg för jag vet att det kommer från ditt hjärta!
love you friend :) jag är stolt över dig!

2014-01-09 @ 00:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0