Similan Islands




Idag var vi som sagt ute på vår sista utflykt, snorkling!!! En väldig rolig grej men vi enades båda efteråt om att det fanns mycket mer fiskar att se i Egypten. Jag har dessutom så litet huvud så snorkelsetet glider upp och det kommer in vatten, osmidigt när man har linser (och extra osmidigt när man bara har ett par och befinner sig x antal mil hemifrån....) 


Vi snorklade inte bara utan besökte även en klippa man kallar Donald Duck (klippan ser ut som Kalle Ankas huvud) och ja, ni ser ju utsikten uppifrån Kalles huvud.... Blev helt förälskad i denna plats.

När vi kom hem var det bada att duscha och slänga på sig några kläder för att dra ut och käka, vi var trötta och hungriga. Jag hann även med att få en utskällning av en man för att jag hade handlat en klänning hos hans konkurrent fast jag varit inne och kollat i hans affär, den ni. En riktig påminnelse om att jag inte befinner mig hemma i Sverige. Men på lördag eftermiddag befinner jag mig i Sverige igen, vi har endast 2 hela dagar kvar här. Vad är det man säger nu igen, tiden går fort när man har roligt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0