Tsunamin


Jag har helt glömt berätta att vi besökte ett tsunamimuseum när vi var i Thailand, där jag inte tog några bilder för jag var osäker på om det var tillåtet. Där fanns bilder från katastrofen men också filmer där man såg hur de bara lyfte bort kropp efter kropp och la dem i vita säckar, det var så hemskt. Det fanns även ett fåtal filmer på när vågen svepte in, helt sjukt egentligen vilken kraft den hade och folket som försökte fly ifrån den bara försvann in i den istället. Något jag däremot fotade var en polisbåt som med vågens kraft tagit sig hela 2 kilometer upp på land, också helt sjukt. När man står på platsen där allt faktiskt hände känner jag att jag förstår desto mer, men tror ändå det är väldigt väldigt långt ifrån hur det faktiskt var. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0